• Gefeliciteerd!
    "De definitie van waanzin: hetzelfde blijven doen, maar andere resultaten verwachten" Albert Einstein

Content marketing

Content marketing is een relatief nieuw begrip. Content betekent inhoud en content marketing betekent eigenlijk dat we inhoud ontwikkelen op een website die bezoekers aantrekt.

Klanten zijn 24/7 actief op zoek naar goede informatie en zijn beter geïnformeerd dan ooit. Ze bepalen zelf wat relevant voor hun is en wat niet. Traditionele vormen van reclame via radio, televisie en tijdschriften werken minder goed en steeds meer consumenten kopen online of oriënteren zich op het internet alvorens tot aanschaf over te gaan.

Content marketing is een internetmarketing techniek die zich richt op het maken en delen van waardevolle, relevante informatie voor een specifieke doelgroep. De gedachte achter content marketing is: als je als bedrijf constant waardevolle informatie blijft bieden aan je doelgroep, beloont je publiek je uiteindelijk met loyaliteit.

Bij content marketing wordt de (potentiële) klant niet gestoord met reclame boodschappen en dergelijke, maar zal de klant zelf naar een website of video kijken omdat dit echt interessant vindt. Daarom is het belangrijk dat content gezocht en gevonden kan worden. Zoekmachine optimalisatie en social media spelen hierin een belangrijke rol als kanaal.

Social media
Verwerk social media dus altijd in de contentmarketing-strategie en vergeet andersom bij social media-marketing niet aan content op uw website te denken.

  • marketingtips
  • BrainWarp

    Ken jij de wetenschappelijke studie over succesvol ondernemen? Of wat het verschil is tussen een verdienmodel en een business model? Of welke stappen bij de ontwikkeling van new business development of innovatie komen kijken?

    Ontdek hier!