• Gefeliciteerd!
    "De definitie van waanzin: hetzelfde blijven doen, maar andere resultaten verwachten" Albert Einstein

Investment prospectus

Een misverstand dat, in brede kring, heerst is dat een investeerder op basis van een standaard ondernemingsplan beoordeelt. Enkel op basis van een investmentprospectus kan een verantwoorde investeringsbeslissing worden genomen. Een ondernemingsplan schiet hiervoor ernstig te kort.

De investmentprospectus verschaft informatie over:

• Markt

  • marktonderzoek en analyse
  • klanten, concurrentie, leveranciers
  • SWOT
  • krachtenmodel van Porter
• Strategie
  • passion statement (missie en visie)
  • problem solving (innovatie / Blue Ocean)
  • positionering
  • unique selling proposition
  • productbeleid (research & development)
  • prijsbeleid (servicebeleid)
  • plaatsbeleid (online/offline & periferie)
  • personeelsbeleid (human resource)
  • promotiebeleid (online en offline)
  • presentatiebeleid
  • personal skills (Opleiding, ervaring, historie etc.)
  • processen
  • performance
  • partners (o.a. samenwerkingsverbanden en distributiebeleid)
• Corporate concept
  • communicatiemix (customer solution, cost to customer, convenience)
  • corporate identity (branding)
  • communicatie campagne (thema's)
  • conceptinnovatie (unique buying proposition, story telling)
  • content & design
  • communicatie middelen
  • communicatie management & concept beheer
  • elevator pitch
• Onderneming
  • ondernemingsvorm
  • doelstellingen
  • management & organisatie
  • logistiek en facilitair
  • ICT & administratie
  • financiële planning
  • juridische kaders (algemene voorwaarden etc.)

• Investeringspropositie

  • investeringsbegroting
  • investeringsmix & risico's
  • Return off investment
  • Return on investment
  • fiscale aspecten
  • juridische aspecten (voorwaarden, toepasbaar recht, verhandelbaarheid)
  • toezicht, rapportage & beheer

Deze investeringsprospectus dient te voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • kort en bondig
  • actief taalgebruik
  • volledig
  • begrijpelijk
  • consistent
  • marketingtips
  • BrainWarp

    Ken jij de wetenschappelijke studie over succesvol ondernemen? Of wat het verschil is tussen een verdienmodel en een business model? Of welke stappen bij de ontwikkeling van new business development of innovatie komen kijken?

    Ontdek hier!