• Gefeliciteerd!
    "De definitie van waanzin: hetzelfde blijven doen, maar andere resultaten verwachten" Albert Einstein

Vision

Onze samenleving en economie draait op ondernemende mensen. Daarom is ondernemen (binnen de kaders van de wet en de algemeen geldende moraal) per definitie 'maatschappelijk verantwoord'. Mensen met bezieling, die willen en durven, kiezen voor de kansen, die risico durven te nemen en hun dromen willen verwezenlijken. En daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan de maatschappij en economie.

Succes & ondernemen

Veelal wordt 'succes' zeer eng gedefinieerd als 'financieel succes'. Dat is wel een hele oppervlakkige definitie van succes. Succes is het werken aan en realiseren van doelen om zingeving te vinden en gelukkig te zijn. Niemand anders dan jijzelf kan bepalen of je succesvol bent. Je bepaalt immers jouw eigen doelstellingen. En vanaf de buitenkant weet niemand wat deze doelen zijn.

Mindset

In iedere branche is het mogelijk om de beste te zijn door de juiste organisatie van tijd, geld, expertise en energie. Dat betekent niet altijd dat 'de beste' financieel succes kan behalen. Gewoonweg omdat het niet in de markt zit. Er zijn heel wat ondernemers die zeer succesvol in hun branche zijn, ondanks dat het niet te zien is aan hun financiƫle status. Het gaat echter om de mentaliteit om een bepaalde prestatie te leveren en daar zingeving in te vinden.

Topsporten

Ondernemen is in onze complexe economie meer en meer topsport. En een topsporter bereikt zijn successen niet alleen. Iedere topsporter heeft een team van specialisten die hem of haar helpt zijn talenten te optimaliseren en verder te ontwikkelen. Het is voor een ondernemer ook niet (meer) mogelijk om allerlei vakgebieden zelf te beheersen of zelfs alle ontwikkelingen te volgen. De steeds complexer wordende maatschappij en economie zorgt ervoor dat 'kennis' een belangrijke factor is om succesvol te ondernemen.

Kennis of expertise?

Er wordt continue gesproken over het belang van 'kenniseconomie'. Het hebben van kennis is allang niet meer voldoende. Naast kennis is (praktijk)ervaring een zeer belangrijke pijler. Kennis is te halen uit boeken, cursussen, tijdschriften e.d. Hierdoor krijg je meer inzicht in bepaalde vakgebieden en word je een betere gesprekspartner als ondernemer. Zo weet je beter wat een vakgebied inhoud en daardoor kun je specialisten ook beter begrijpen en aansturen. dat je na het lezen van een boek (of andere kennisbronnen) het ook werkelijk kunt is een illusie. Uiteindelijk draait het allemaal om de praktijk. Stucadoren leren vanuit een boek is iets heel anders dan leren in de praktijk. En de eerste keer stucadoren is lastiger dan na tien keer of tien jaar. Die praktijkervaring is bij kennisintensieve beroepen net zo belangrijk. Aan kennis alleen heb je heel weinig.

Get a DreamTeam!

Om succesvol te worden (en te blijven) is het gebruik maken van experts van steeds groter belang. Zij kunnen met hun expertise (kennis en ervaring) ervoor zorgen dat bepaalde problemen snel en efficiƫnt worden opgelost of nog beter; worden voorkomen. De ondernemer dient een prestatie te leveren en om dat te bereiken maakt hij gebruik van een team van specialisten met diepgaande kennis en ervaring. Get your self a DreamTeam, you are here now!
  • marketingtips
  • BrainWarp

    Ken jij de wetenschappelijke studie over succesvol ondernemen? Of wat het verschil is tussen een verdienmodel en een business model? Of welke stappen bij de ontwikkeling van new business development of innovatie komen kijken?

    Ontdek hier!